W grupie siła! O kobietach w reklamie Adidas

Dzisiaj post bardziej “kobiecy”, chociaż mam nadzieję, że zainteresuje każdego. Wpis będzie praktyczny, bo obejrzymy jedną z reklam marki Adidas, a ja postaram się odkryć przed Wami tajniki reklam skierowanych do kobiet.

Rzadko zastanawiamy się nad tym dlaczego dana reklama wygląda tak, a nie inaczej. Otóż ważne jest, żeby działała na nasz mózg i mimo, że możemy myśleć, że w zasadzie reklama nie zrobiła na nas większego wrażenia, to nasz mózg na pewno na nią reaguje (jeśli jest oczywiście dobrze zrobiona). Na kobiety oddziałują szczególnie reklamy nacechowane emocjonalnie, kiedy grają na naszych uczuciach. Ta trzydziestosekundowa reklama została skrupulatnie przemyślana w każdej sekundzie. Obejrzyjcie ją najpierw uważnie: KLIK

kobiety w grupie.jpg

Zanim przejdziemy do analizy, należy mieć na uwadze grupę docelową marki Adidas Woman. Przypuszczalnie będzie to kobieta:

  • w wieku 20- 35 lat
  • o dość wysokich zarobkach
  • dbająca o siebie: zdrowo się odżywia, ćwiczy
  • pewna siebie, silna, dominująca, oryginalna, otwarta na wyzwania i nowe znajomości
  • liczy się dla niej styl, lubi dobrze wyglądać gdy ćwiczy

Oprócz tych wszystkich cech charakteryzujących przeciętną klientkę Adidasa, reklama wyróżnia jeszcze jedną: KREATYWNOŚĆ. Jest to przewodnie słowo kampanii. I dobrze, bo kobieta lubi jak podkreśla się jej oryginalność, a także zdolność do robienia kilku rzeczy na raz. To widać w scenie w klubie, gdzie grupa kobiet jednocześnie ćwiczy, ale też dobrze się bawi na imprezie- kreatywność i wielozadaniowość w jednym! Adidas dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że kobieta nie cierpi rutyny i też potrzebuje zaszaleć z przyjaciółmi ; )

Ważna jest też autentyczność. Kobieta bardzo szybko wychwyci kłamstwo, dlatego aktorki w reklamie są spocone, zmęczone, zdenerwowane. Przecież dobrze znamy to uczucie, kiedy zrzucenie paru kilogramów jest niesamowitym wyzwaniem… Nie jest to ani łatwe ani przyjemne, dlatego potrzebujemy wsparcia, lubimy dzielić się doświadczeniem i słuchać historii innych. Wspólnie kobiety tworzą silną ekipę, a reklama ukazuje to w bardzo emocjonalny sposób, co od razu oddziałuje na mózg potencjalnej klientki.

To właśnie życie w grupie i otaczanie się ludźmi jest siłą napędową kobiet. Jesteśmy szczęśliwe, kiedy spędzamy czas z najbliższymi albo z przyjaciółmi. Reklama marki Adidas do końca pokazuje kobietę w towarzystwie innych, co jak widać daje jej siłę. Nawet lektorka mówiąc “my byłyśmy”, “my używamy” promuje wspólnotę. To bardzo działa na kobiecy mózg.

A Ty, poczułaś tę moc? ; )

 

Advertisements

Author: imalgorzata

Open-minded woman, independent cat-owner :) with wide horizons, without one big hobby, doing million things at once (all of them "so so"), looking for inspirations for life

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s